0
دوره سکه قدیمی
با سلام
یه سکه پیدا کردم لطفاً میگید مال چه دوره آیه و ارزش نگهداری داره؟
ج سکه ایلمایی هستش از کامانسکیرس با شکل پادشاه و پشت سکه شکل لنگر و ماه و ستاره ولی تا کامانسکیریس چهارم داشته این دودمان اما پنجمی اطلاعاتی راجب بهش نخوندم جایی 1 ماه پیش
ج ب نظرم سکه کامانسکیرس سوم باشه چون ضرب سکه دو طرفه هستش ینی رخ در دو سمت سکه ،اغلب این اسم هم نام خود پادشاهان نیست از لحاظ معنایی،و نقش لنگر علامت دودمان سلوکی هستش و نقش ایزدان در شهر شوش هم همچین علامتی دارن،و ضرب سکه تا حدود نیم قرن متوقف شده سکه دوره 1 ماه پیش