0
سکه یکهزار دیناری تصویری سال 1308
با عرض درود و احترام خدمت دوستان باتجربه و اهل فن

دوستان بنظر شما ارور گرفتگی قالب (یا نقص پولک) باعث افزایش قیمت سکه یکهزار دیناری تصویری سال 1308 دوره رضا شاه (مطابق تصاویر ضمیمه) میشه یا خیر؟

با سپاس فراوان
با احترام به نظر دوستان گرامی
تا چند وقت پیش با نظر شما و برخی اساتید دیگر که هم رای شما بودن کاملا" موافق بودم، تا اینکه خیلی جاها مشاهده کردم سکه هایی زشت (البته به ظن بنده) با پولکهای خراب یا قالب خراب در مزایدات و ... با قیمتهای چندین برابر سکه های سالم به فروش رسیدند! (و همچنان میرسند!) از اون روز به بعد کمی نظرم تغییر کرده و به سکه های داغون هم احترام میزارم!!!
جهت اطلاع اساتید محترم و دوستان گرامی شخصا" علاقه ای به سکه یا اسکناس ارور ندارم و تمامی اسکناسها و سکه های اروری که در مجموعه هایم دارم در لیست فروشم هستند، حتی ارورهای خیلی باارزشی مثل سکه برنزی 25 دینار-یک ریال پهلوی دوم!
نظری که ارائه دادم، کاملا" شخصیه و خوب میدونم خیلی از ارورها از جمله ارور تاریخ، مکرر، چرخش، خطای تعبیه قالب که بعنوان مثال منجر به ضرب سکه ارور یک ریال-25 دینار برنزی پهلوی دوم شده و ... ارورهای با ارزش تلقی میشن، ولی اعتقاد دارم که سکه باید سالم و بی نقص باشه و به همون صورت سالمی که رایج شده ارزش نگهداری داره، در هر صورت ارور نقص محسوب میشه و بنظر من هیچ اروری زیبا نیست، شاید خاص و جالب توجه باشه ولی زیبا نیست!