0
سکه نقره سوریه 1947
با سلام.
از دوستان خواهشمندم نظر خود را درباره ی درجه ی کیفی این سکه بفرمایند و ضمناً بیان نمایند که آن برجستگی موجود در قسمت بالای کنگره ی سکه ( طرفی که مبلغ سکه بر آن درج شده ) ناشی از چی می باشد؟
با تشکر.
ممنون جناب مهدوی از پاسختان ولی به شما پیشنهاد می کنم در مورد درجات کیفی مسکوکات اندکی بیشتر مطالعه کنید. واقعا شما این سکه را F می دانید؟! اگر به کالاهای عرضه شده در ایران آنتیک دقیق تر توجه فرمائید، درمی یابید که سکه هایی F محسوب می شوند که بخش قابل توجهی از جزییات آنها محو شده و یا خراشهایی عمیق و آسیب های نسبتا جدی به آنها وارد شده باشد. باز هم از شما متشکرم.
دوست گرامی جناب مهدوی!
من ایران آنتیک رو به عنوان مثال برای شما آوردم نه اینکه ملاک من فقط این سایت باشد! همچنین لازم به ذکر است که بنده چندین و چند نمونه از این سکه را دیده ام. نیازی به ارسال تصویر شما نبود! در ضمن من نه‌تنها این سکه را بانکی نمی دانم ، بلکه حتی در حد هم نمی بینم پس زود قضاوت نکنید! شما متاسفانه نه شناخت دقیقی از فضای سکه های خارجی دارید و نه آنچنان که وانمود می کنید در علم سکه شناسی تجربه! نمونه های زیادی هم برای اثبات این موضوع وجود دارند. از جمله نظر مضحک جنابتان در مورد قیمت ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی برای یک مدال تقریبا نایاب ایتالیایی که سایتی چون numista ( که خودتان به آن استناد می کنید ) درجه ی کمیابی ۹۵ به آن داده! یا نظری که در مورد کیفیت سکه ی دو شاهی ناصرالدین شاه دادید که از امتیازات منفی که به شما داده شد، پیداست که دوستان نیز با بنده موافق هستند. واقعا نمی دانم دلیل اصرار شما برای پاسخگویی به اکثر سوالات چیست؟!! در یک ماه اخیر جنابتان یکی از فعال ترین کاربران سایت بوده اید درحالی که ندرتا نظر علمی و قابل قبولی ارائه داشته اید که باز امتیازاتی که دوستان می دهند، خود مؤید این موضوع است. بنده از شما نخواسته بودم که در مورد این سکه اظهار نظر کنید ولی به خاطر شرکتتان در این بحث متشکرم....