لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

رونمایی از سکه جدید 500 تومانی یادبود بورس + تصویر سکه

سکه بورس

امروز طی مراسمی از سکه یادبود «پنجاهمین سال فعالیت بازار سرمایه» 5 هزار ریال (5000 ریال) که به میمنت و نکوداشت پنجاهمین سال فعالیت بازار سرمایه ضرب شده، رونمایی شد.

مراسم رونمایی از سکه 5 هزار ریالی جدید به عنوان نماد بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس، رئیس بیمه مرکزی و فعالان بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این سکه ها به تعداد بیست میلیون قطعه و با پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و موافقت وزیر دارایی براساس بند «و» ماده 2 قانون پولی و بانکی کشور، ضرب و همزمان با رونمایی به بازار عرضه خواهد شد. این سکه با نقشی در رو و با ضرب «طرح یادبود پنجاهمین سال فعالیت بازار سرمایه ایران» در پشت می باشد. وزن این سکه 10.1، قطر 29.3 و با آلیاژی از مس ، روی و نیکل است.

متاسفانه تا این لحظه تصویر با کیفیتی از سکه ضرب شده منتشر نشده است و تنها تصویر طرح گرافیکی موجود می باشد.

تصویر سکه پانصد تومان جدید یادبود بورس

مراسم رونمایی سکه جدید بورس

 

منابع: بانک مرکزی ، مهر ، ایسنا ، سنا

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 4930
/28012018-رونمایی-از-سکه-500-تومانی-جدید.html
logo
سکه ها

رونمایی از سکه جدید 500 تومانی یادبود بورس + تصویر سکه

رونمایی از سکه جدید 500 تومانی یادبود بورس + تصویر سکه579775
امروز طی مراسمی از سکه یادبود «پنجاهمین سال فعالیت بازار سرمایه» 5 هزار ریال (5000 ریال) که به...

دیدگاه ها

*****
کاشکی میشد پشت سکه هایی که تولید می کنن مفهوم
داشته باشه
*****
خوب هستش ولی طرح خاصی نداره لطفا سکه های 1000 تومنی و2000 تومنی رو ضرب کنن تا بیشتر بکر مردم بیاد.
*****
به نظر میرسه طراح محترم هیچ ایده ای از خودش نداشته و با کمی تغییر در طرح سکه 50 ریالی مسی و تلفیق اون با 5000 ریالی پنجاهمین سالگرد بانک مرکزی طرح پشت این سکه را ایجاد کرده(چرخ دنده و خوشه های گندم از 50 ریالی و طرح تسبیح دانه ای از 5000 ریالی)
جالب اینکه تعداد تسبیح دانه ها در 5000 ریالی یادبود بانک مرکزی با الهام از پنجاهمین سال تاسیس 50 عدد بود اما در این سکه 52 عدد است !
*****
چنین خبری حتی با توجه به بد بودن کیفیت ضرب وطراحی آن باز هم خوب است :D
سکه قبلی که در رونمایی قفل شد.....خدا میدونه سر این یکی چی میاد....
*****
حداقل سکه 1000 تومنی ضرب کنن آخه 500 تومنی به چه دردی میخوره
*****
سلام، با آقای شریف زاده کاملاً موافق هستم، بنظر بنده هم طراحان و مسئولان ضرابخانه فقط قصدشان این است که باری رو از دوششان بردارند و از سلیقه و علم روز سکه بسیار بسیار عقب تر از اقصی نقاط جهان هستند.
*****
طبق معمول بدون هيچگونه ذوق و سليقه اي. يعني سكه هاي دوران هلينيستي يونان كه بيش از هزار سال قبل بوده ، از لحاظ هنري و سليقه و پيام رساني بسيار زيباتر هستند. متاسفانه انگار مسوولين ضرابخانه بانك مركزي هيچ نوع تخصص و علمي در زمينه سكه ندارند و از احوالات و پتانسيل هاي اون بي خبر هستند. اين بزرگواران بهتره كمي در مورد سكه هاي مدرن چين و آمريكا و روسيه و كانادا و غيره تحقيق كنند و ببينند چرا سكه هاي مدرن اين كشورها ، در تمام دنيا خواهان دارند و سريع ارزش كلكسيوني پيدا ميكنند. متاسفانه مسوولين اين حيطه به كلي از علم و بازار روز مربوطه به دور هستند و بعيد ميدونم هیچ مطالعه اي در اين زمينه ها داشته باشند. در صورتيكه درايت و تدبير اونها ميتونست با ضرب سكه هاي زيبا و كلكسيوني هم تبليغي براي كشورمون باشه و هم منبع در آمدي در داخل و خارج از كشور. افسوس ! به اين عزيزان توصيه ميشه حداقل ماهي فقط يكبار چند ساعت مجله Numismatist آمريكا رو مطالعه كنند اگر واقعا هدفشون خدمت به كشور ايران هست. ضرب سكه ميتونه هم پيام رسان فرهنگي باشه براي كشور و هم ايجاد اقتصاد و سرمايه كنه از نظر كلكسيوني.
*****
من که بعید میدونم هیچکدوم از اینها پخش بشن نه تصویر امام اومده! نه بورس
*****
سلام
فقط رونمایی میشه!
*****
پس پونصدی امام چی شد؟

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.