لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

کشف 60 سکه متعلق به دوره ساسانیان از قاچاقچیان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی دو عملیات ماموران یگان حفاظت این اداره کل با نفوذ در شبکه خرید و فروش غیر مجاز اشیای تاریخی موفق به کشف و ضبط 60 سکه متعلق به دوره ساسانیان از قاچاقچیان شدند.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی زنجانیحیی رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت طی عملیاتی با موضوع نفوذ در شبکه خرید و فروش غیر مجاز اشیای عتیقه، در مرحله نخست موفق به کشف 20 سکه متعلق به دوره ساسانیان و دستگیری دو قاچاقچی در شهر زنجان شدند.
وی یادآورشد: در ادامه این عملیات، 40 سکه در شهر خرمدره با دستگیری 6 قاچاقچی کشف و ضبط شد.
رحمتی اظهار کرد: در مجموع هشت قاچاقچی با سه دستگاه خودرو و 60 سکه متعلق به دوره ساسانیان در این دو عملیات دستگیر شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان منظور از خرید و فروش غیر مجاز را تجارت آن دسته از اشیای دارای ارزش تاریخی که مالکیت آنها مشخص نیست برشمرد و گفت: خرید و فروش اشیای دارای ارزش و قدمت تاریخی که مالکیت آنها در اختیار شخصی خاصی نیست، غیر قانونی است و انجام آن قاچاق محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: هر شی تاریخی دو سری اطلاعات که یکی مربوط به خود شی و دیگری مربوط به ماهیت تاریخی محل کشف آنهاست، با خود به همراه دارد.
رحمتی ادامه داد: متاسفانه در مورد اشیای تاریخی بخش دوم اطلاعات که مربوط به تاریخ تمدن یک منطقه محسوب می شود، از بین می رود و نامشخص باقی می ماند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دنبال هویت سازی برای خود هستند، می توانند با خرید این اشیای تاریخ قاچاق، برای خود تاریخ سازی کنند در حالی که هویت اصلی این اشیا متعلق به تاریخ و تمدن ایران است.
به گفته وی هم اکنون این اشیا در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان است و قاچاقچیان نیز به مراجع قانون تحویل داده شدند.

منبع: ایرنا

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 2643
/19042016-کشف-60-سکه-متعلق-به-دوره-ساسانیان-از-قاچاقچیان.html
logo
سکه ها

کشف 60 سکه متعلق به دوره ساسانیان از قاچاقچیان

کشف 60 سکه متعلق به دوره ساسانیان از قاچاقچیان450338
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی دو عملیات ماموران یگان حفاظت این اداره کل با نفوذ...

دیدگاه ها

نقد یا نظری ثبت نشده است، شما اولین باشید

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.