لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

ضرب سکه طلا یادبود «مارک توین» در امریکا

سکه ها، ضرابخانه امریکا از ضرب و فروش سکه های طلای 5 دلار ، یادبود مارک توین نویسنده و طنز پرداز امریکایی؛ در سال 2016 خبر داد.

مارک توین نام هنری سمیوئل لنگهورن کلمنز (Samuel Langhorne Clemens) می باشد. او در 30 نوامبر 1835 در فلوریدا آمریکا به دنیا آمد و در 21 آوریل 1910 در سن 74 سالگی درگذشت. او بیشتر با نام هنری اش مارک توین (Mark Twain) شناخته می‌شود، نویسنده و طنز پرداز آمریکایی بود و شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین (1885) و ماجراهای تام سایر (1876) است.

ضرب سکه طلا یادبود «مارک توین» در امریکا

تصویر سکه یادبود 5 دلاری طلا 2016 به افتخار زندگی و میراث این نویسنده مشهور

این سکه در 2 نوع پروف (PF) برای مجموعه داری و نوع بانکی (UNC) با قیمت های متفاوت و در تعداد محدود عرضه می شود. در مراحل بعدی، از این سکه با جنس نقره نیز طراحی و ضرب می شود.

ضرب سکه طلا یادبود «مارک توین» در امریکا

روی سکه طلا 5 دلاری پرتره کلاسیک از مارک توین (توسط بنجامین سواردز BS) دیده می شود. همچنین عناوین «LIBERTY» و «IN GOD WE TRUST» و تاریخ «2016» و DS مخفف نام مجسمه ساز-حکلاک معروف دان اورهارت حک شده است.

هر دو نوع پروف و بانکی در ضرابخانه West Point آمریکا ضرب می شوند و حرف « W » در زیر سال ضرب، گواه آن است. طراحی قالب سکه توسط شرکت AIP و هنرمندی بنجامین سواردز (BS) برای روی سکه و رونالد دی. سندرز (AS) برای پشت سکه انجام شده و همچنین مجسمه سازی و حکاکی آنها توسط دان اورهارت (DE) و جوزف منا (JFM) به ترتیب برای روی و پشت سکه انجام پذیرفته است.

ضرب سکه طلا یادبود «مارک توین» در امریکا

پشت سکه طلا کشتی بخار روی رودخانه می سی سی پی ، عبارت لاتین «ایالات متحده آمریکا» ، «5$» و «E PLURIBUS UNUM» و «AS» و همچنین «JFM» حک شده است.


در مجموع تیراژ سکه طلای 5 دلار یادبود مارک توین مانند دیگر سکه های هم رده خود حدود 100,000 عدد در نظر گرفته شده است. 8.359 گرم طلا با عیار 900 و قطر 21.59 میلیمتر از دیگر مشخصات این سکه می باشد.

قیمت سکه طلا پروف 364 دلار و قیمت سکه طلا با کیفیت غیر پروف حدود 359 دلار می باشد. قیمت اولیه 35 دلار بیشتر از قیمت واقعی در نظر گرفته شده، بدلیل اینکه موزه ها و برنامه های آموزشی اختصاص داده شده به مارک توین از آن درآمد بهرمند گردند.

منبع: U.S Mint

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 4366
/18012016-ضرب-سکه-طلا-یادبود-مارک-توین-در-امریکا.html
logo
سکه ها

ضرب سکه طلا یادبود «مارک توین» در امریکا

ضرب سکه طلا یادبود «مارک توین» در امریکا600520
سکه ها، ضرابخانه امریکا از ضرب و فروش سکه های طلای 5 دلار ، یادبود مارک توین نویسنده و طنز پرداز امریکایی؛ در...

دیدگاه ها

*****
خیلی زیبا و فریبنده

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.