لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

ضرب سکه نقره یادبود «آب مادر زمین» در کانادا

20 dollar canada mother earth silver coin

ضرابخانه کانادا یک سکه یادبود جدید با هدف یادآوری درجه اهمیت آب در سیاره ما زمین، ضرب کرده است. زندگی هر انسان، حیوان و گیاهی وابسته به مادر زمین، آب است. با وجود آب است که موجودات بی شمار این سیاره می توانند به آسانی به حیات خود ادامه دهند، اما عدم توجه روز افزون ما انسانها به این عنصر زندگی و نادیده گرفتن آن، هدف ضرب این سکه شده است.

در بسیاری از مناطق این سیاره، تامین آب آشامیدنی به مقدار نامناسب و بیش از نیاز، به عنوان آب شیرین مصرفی باعث می شود تا بخش بسیار کوچک آب شیرین سیاره از دست برود. در حالی که نزدیک به 70 درصد زمین توسط آب پوشیده شده، تنها 2.5 درصد از این آب آشامیدنی است. بقیه شور و مبتنی بر اقیانوس ها می باشد. از این مقدار آب فقط 1 درصد از آن به راحتی قابل دسترس است، و بقیه که مقدار زیادی از آن را شامل می شود در یخچالهای طبیعی و کوه های یخی (برف چاله ها) به دام افتاده است.

سکه نقره 20 دلار کانادا یادبود «آب مادر زمین»

سکه نقره 20 دلار کانادا یادبود «آب مادر زمین» 

با توجه به کاهش منابع آبی، نگرانی اصلی مسئولان و مقامات از آلودگی منابع آب ما در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال ظهور است. اولویت بالای این مقامات و مسئولان در مبارزه با ساخته های انسانی و غیرطبیعی و نیز شناسایی علل آلودگی منابع آب آلوده می باشد. سازمان بهداشت جهانی در سال 2010 اعلام کرده، آب حقوق کل بشر و ساکنین این سیاره است و مقرر کرده است هر کس حق آب و خدمات اولیه بهداشتی، خدمات آب و فاضلاب برای بهبود سلامت و غیره ... دارا می باشد و آب برای همه است.

سکه نقره 20 دلار کانادا یادبود «آب مادر زمین»

سکه یادبودی که در تصویر مشاهده می کنید توسط هنرمند کانادایی «الکساندرا لوفور» طراحی و ویژگی گنبدی شکل، قطره شفاف سه بعدی آب با یک تصویر جزئی از زمین، که اولین بار توسط ضرابخانه کانادا پیادسازی شده است. این قطره نشان دهنده اهمیت آب برای تمام حیات بر روی این سیاره است. و فضای اطراف قطره آب نشان تمرکز این طراح برای نمایش زندگی در اطراف آن است.

سکه نقره 20 دلار کانادا یادبود «آب مادر زمین»

بخش سمت چپ پایین تر از طراحی نشان دهنده محیط زمینی با یک روباه قرمز زل زده در قطره آب می باشد. بالای روباه یک دارکوب قرمز بر روی یک درخت زغال اخته نشسته است. دلیجه آمریکایی نیز به تصویر کشیده شده، تا نماینده ای از محیط های هوایی باشد. در زیر سکه نیز تصویر یک نهنگ قاتل و برخورد امواج با کوه در پس زمینه دیده می شود.

ارزش اسمی
جنس وزن قطر کیفیت تیراژ
20 دلار کانادا
999 نقره 31.3 گرم 38 میلیمتر پروف و درج گنبدی
7,000 عدد

قیمت فروش این سکه یادبود در وبسایت ضرابخانه کانادا حدود 100 دلار می باشد.

 

منابع: coinupdate | canada mint

نوشته شده در «سایت سکه ها» توسط «صادق پورکاظمی»

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 2789
/12042016-ضرب-سکه-نقره-آب-مادر-زمین.html
logo
سکه ها

ضرب سکه نقره یادبود «آب مادر زمین» در کانادا

ضرب سکه نقره یادبود «آب مادر زمین» در کانادا570570
ضرابخانه کانادا یک سکه یادبود جدید با هدف یادآوری درجه اهمیت آب در سیاره ما زمین، ضرب کرده است. زندگی هر...

دیدگاه ها

نقد یا نظری ثبت نشده است، شما اولین باشید

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.