لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

توضیح در مورد تعطیلی موزه سکه بانک سپه

مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه گفت: موزه ی «سکه» تعطیل شد تا فضای مناسب و شرایط بهتری برای نگهداری آثار این موزه، عرضه و معرفی آن ها به گردشگران به صورت مناسب تری فراهم شود.

 

موزه سکه بانک سپهبه گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، موزه ی «سکه» یا موزه ی «بانک سپه» که در محدوده ی میدان مشق، در حاشیه ی میدان توپخانه دایر بود، بدون اعلان عمومی و اطلاع قبلی، براساس نوشته ای روی کاغذ کوچکی، از 15 شهریورماه جاری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. این کاغذ پشت شیشه در ورودی موزه در ساختمان مرکزی بانک سپه نصب شده بود.

سیدعلی جلالی نظری درباره ی دلیل این اقدام که مرمت موزه عنوان می شد، به خبرنگار ایسنا گفت: فضا و امکانات بازدید موزه ی «بانک سپه» به عنوان یکی از غنی ترین موزه های سکه در جهان، بازسازی و به روز می شود.

او با اشاره به قدمت و ویژگی های منحصربه فرد موزه ی سکه، ادامه داد: فضا و امکانات این موزه به حدود سه تا چهار دهه پیش متعلق است. بنابراین نگهداری و فراهم کردن شرایط مناسب بازدید و معرفی شایسته ی موزه ایجاب میکرد تا نسبت به بازسازی و خرید تجهیزات جدید و به روز کردن آن اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تأکید مسوولان بانک، فضای بسیار مناسبی در ساختمان مرکزی بانک سپه در میدان امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مراکز توریستی و قدیمی تهران برای گسترش این موزه اختصاص پیدا کرد. بنابراین پس از گذراندن مراحل قانونی و انتخاب شرکت مربوط که تخصص لازم و تجربه ی کافی را برای انجام تغییرات و تعمیرات لازم در فضای مورد نظر دارد، به زودی تعمیرات و تغییرات محیطی انجام می شود.

جلالی درباره ی مدت زمان لازم برای اجرای این پروژه و تعطیلی موزه ی سکه، گفت: با توجه به حساس و تخصصی بودن کار و لزوم در نظر گرفتن همه ی جوانب، تلاش مسوولان بانک و اداره های مربوط برای انجام کار در اسرع وقت و با کیفیت بالا خواهد بود.

وی با بیان این که همه ی حساسیت و تأکید بانک سپه انجام مناسب کار و فراهم کردن فضایی مناسب و درخور مردم ایران و موزه ی بانک سپه است، اظهار کرد: اشیا و سکه های موزه ی سکه در مدت بازسازی، به مکان امن منتقل می شوند.

 

رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه همچنین با اشاره به قدمت و ویژگی های موزه ی سکه، گفت: موزه ی سکه بانک سپه با داشتن بیش از 17هزار سکه، از معدود موزه های غنی در سطح جهان به شمار می رود. این موزه، یک ثروت ملی است، آثار موجود در آن به قدیمی ترین دوره های ضرب سکه از آسیای صغیر و دوره های مانند دوره ی کامل هخامنشیان ، اشکانیان ، ساسانیان و حکومت های محلی دوره ی تاریخی مربوط به خاراکس، الیماییان ، شاهزادگان پارس و هندو مربوط است.

او با بیان این که کمتر موزه ای در دنیا، چنین سکه هایی را دارد ، توضیح داد: علاوه بر سکه های یادشده، موزه ی بانک سپه تابلوهای نقاشی از نقاشان معروف معاصر مانند سهراب سپهری، ایران درودی، صادق تبریزی، رضا مافی ، احصایی و حسین زنده رودی و چند نقاش معاصر دیگر را دارد. همچنین این موزه دارای اسناد و مدارک ارزشمند و قدیمی از تأسیس بانک سپه و اشیای و مدارک مربوط به بانکداری ایران است.

رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه افزود: بانک سپه تا کنون به منظور انجام کار فرهنگی، به طور رایگان امکان بازدید از موزه ی خود را برای عموم فراهم کرده بود.

 

منبع: ایسنا

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 1739
/11092014-توضیح-در-مورد-تعطیلی-موزه-سکه-بانک-سپه.html
logo
سکه ها

توضیح در مورد تعطیلی موزه سکه بانک سپه

توضیح در مورد تعطیلی موزه سکه بانک سپه
مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه گفت: موزه ی «سکه» تعطیل شد تا فضای...

دیدگاه ها

نقد یا نظری ثبت نشده است، شما اولین باشید

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.