لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

هشدار یک مسئول میراث فرهنگی برای تماس های مشکوک فروش عتیقه

هشدار میراث فرهنگی به تماس های مشکوک

سکه ها: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مردم به تماسهای تلفنی و پیامکی برای فروش عتیقه از سوی افراد ناشناس اعتماد نکنند.

سرهنگ سید مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا در روشهای جدید کلاهبرداری، دوستداران عتیقه از سوی افراد کلاهبردار مورد فریب قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در این روشها که از طریق برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک می باشد، با استفاده از جملات فریبنده از جمله فروش سکه های طلای تاریخی مکشوفه، فرد گیرنده پیام را وسوسه می کنند.

سرهنگ حسینی گفت: خواستگاه ارسال این پیامک ها و تماسهای تلفنی بیشتر از استان لرستان و مناطق الیگودرز است و به رغم ورود نیروی انتظامی و دستگیری تعداد بسیاری کلاهبردار و توقیف و پلمپ محل ضرب سکه های تقلبی، به دلیل زودباوری مردم و پرسود بودن این مقوله برای کلاهبرداران همچنان شاهد تداوم این نوع کلاهبرداری هستیم.

وی با بیان اینکه این افراد در قالب فردی روستایی اقدام به فروش سکه و اشیاء عتیقه می کنند، ادامه داد: کلاهبرداران به منظور جلب اعتماد افراد، در ملاقات اول تعدادی سکه اصلی را به آنان نشان داده و آنها را به مکان های از پیش تعیین شده می کشانند و پس از انجام معامله و اخذ مبلغ مورد نظر سکه و اشیاء تقلبی را تحویل خریداران می دهند.

وی افزود: مواردی هم وجود داشته که پس از دریافت پول اقدام به ضرب و شتم خریدار کرده و با زور اموال وی را سرقت کرده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این افراد اغلب شهرها و استانهای دور از جمله خراسان را برای شکار قربانیان خود انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه آمار دقیق از تعداد قربانیان این کلاهبرداری وجود ندارد، افزود: طبق قانون خرید و فروش اشیاء عتیقه اصلی و تقلبی جرم است و اغلب قربانیان چنین معاملاتی یا به دلیل ترس از مجازات به مراجع قانونی مراجعه نمی کنند و یا به نیروی انتظامی و دادگستری گزارش مالباختگی می دهند.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می کنیم در برابر چنین تماسهایی هیچ پاسخی ندهند و در صورت تمایل شماره تماس را به یگان حفاظت میراث فرهنگی اعلام نمایند زیرا اشیاء عتیقه سرمایه های ملی محسوب می شوند و باید در حفاظت و صیانت از آن کوشا باشیم.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 2354
/10112014-هشدار-مسئول-میراث-فرهنگی-تماس-مشکوک-فروش-عتیقه.html
logo
سکه ها

هشدار یک مسئول میراث فرهنگی برای تماس های مشکوک فروش عتیقه

هشدار یک مسئول میراث فرهنگی برای تماس های مشکوک فروش عتیقه
سکه ها: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مردم به تماسهای...

دیدگاه ها

*****
سلام اقا یه نفر ب من اس دان که سکه طلا داره قدیمی . چیکارش کنم من که توی این کارا نیستم

پاسخ:
در صورتی که احساس می کنید پیامک مشکوک است، با پلیس 110 تماس بگیرید و متن پیامک و شماره فرستنده را در اختیار ایشان قرار دهید.

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.