لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

کشف سکه و استخوان از فروشگاهی باستانی در شهر پمپئی

شهر پمپئی

استخوان های که کشف شده مربوط به یک دختر جوان هستند که در پشت یک فروشگاه باستانی زیر خاکستر دفن شده بودند. در کنار این استخوانها، سه سکه طلا و یک گردنبند طلا نیز وجود داشته است. باستان شناسان می گویند این فروشگاه، یک کارگاه نیز داشته که در آن اشیاء برنزی ساخته می شده است.

پمپئی یکی از شهرهای باستانی معروف است و دلیل شهرت آن نیز حادثه سال ۷۹ میلادی است. در سال ۷۹ میلادی، آتشفشان کوه وزوو فوران کرد و به دلیل نزدیکی پمپئی به این کوه، تمامی شهر به زیر خاکستر رفت و ساکنین شهر به سنگ تبدیل شدند. هم اکنون این شهر به یکی از مکان های دیدنی تبدیل شده و می توان در موزه های شهر، مردمی که در آن زمان به سنگ تبدیل شده اند را مشاهده کرد. این شهر رازهای بسیاری را در دل خود جای داده که به مرور زمان فاش می شوند. به تازگی تیمی متشکل از باستان شناسان فرانسوی و ایتالیایی، توانسته اند چند تکه استخوان و چند سکه را در خرابه های یک فروشگاه باستانی در خارج شهر پمپئی کشف کنند. این باستان شناسان در روز جمعه بیانیه رسمی این کشف را اعلام کردند.

استخوان هایی که کشف شده مربوط به یک دختر جوان هستند که در پشت یک فروشگاه باستانی زیر خاکستر دفن شده بودند. در کنار این استخوان ها، سه سکه طلا و یک گردن بند طلا نیز وجود داشته است. باستان شناسان می گویند این فروشگاه، یک کارگاه نیز داشته که در آن اشیاء برنزی ساخته می شده است. حفاری های انجام شده در این فروشگاه و فروشگاه کوچک دیگری که در نزدیکی گورستانی در شهر هرکولانیوم قرار دارد، از ماه مِی آغاز شده اند و باستان شناسان می خواهند بدانند در فروشگاه دوم، افراد به چه کسب و کاری مشغول بوده اند. در فروشگاه دوم یک چاه با دهانه گرد قرار دارد و یک راه پله مارپیچ در آن قرار گرفته است که می توان برای ورود به چاه و خروج، از آن استفاده کرد. باستان شناسان می گویند فعلاً به حفاری های خود در این منطقه ادامه می دهند.

باستان شناسان می گویند که در این فروشگاه شواهدی وجود دارند که نشان می دهند پس از فوران بزرگ سال ۷۹ میلادی، فروشگاه مورد غارت قرار گرفته است. کسانی که این کار را کرده اند به احتمال زیاد به دنبال گنج هایی بوده اند که در زیر خاکستر دفن شده اند. گفته شده سکه ها و گردن بند و زنجیرش همگی از جنس طلا هستند اما از دید غارت گران مخفی مانده اند و دلیل آن نیز مخفی کردن این زیورآلات در شکل گل و در گلدان ها بوده است.

سکه های شهر پمپئی

در یک اکتشاف بی نظیر دیگر، باستان شناسان موفق به کشف آرامگاهی شدند که قدمت به قرن ۴ پیش از میلاد مسیح باز می گردد. در این آرامگاه که متعلق به یک فرد بالغ است، گلدان هایی وجود داشته است که برای یک مقبره باستانی مربوط به پیش از امپراطوری روم نامتعارف به نظر می رسد، زیرا در آن زمان قرار دادن گلدان در مقبره مردگان رسم نبوده و تا صده های بعد نیز دیده نشده است. در داخل این مقبره، اسکلت یک مرد بالغ قرار دارد که به پشت خوابیده و در نزدیکی آرنج ها و پاهایش ۶ گلدان مشکی رنگ وجود دارد. این کار می تواند به دلیل مخفی نگه داشتن زیورآلات از دید غارت گران صورت گرفته باشد.

استخوان های شهر پمپئی

پمپئی و هرکولانیوم دو شهر باستانی امپراطوری روم محسوب می شوند. بسیاری از بخش های دفن شده این دو شهر دست نخورده باقی مانده اند و باید حفاری شوند. گفته شده که شهر هرکولانیوم ۲۴ متر زیر خاکستر فرو رفته است و همین موضوع می تواند حفاری را مشکل تر کند.

 

منابع: ویاتگ ، Phys

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 2366
/10072016-کشف-سکه-و-استخوان-از-فروشگاهی-باستانی-در-شهر-پمپئی.html
logo
سکه ها

کشف سکه و استخوان از فروشگاهی باستانی در شهر پمپئی

کشف سکه و استخوان از فروشگاهی باستانی در شهر پمپئی21601620
استخوان های که کشف شده مربوط به یک دختر جوان هستند که در پشت یک فروشگاه باستانی زیر خاکستر دفن شده بودند....

دیدگاه ها

نقد یا نظری ثبت نشده است، شما اولین باشید

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.