لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

آیا سکه های طلا و نقره امام رضا ، وارد بازار می شوند؟!

آیا سکه های طلا و نقره امام رضا وارد بازار می شوند؟

ابتدای شهریور ماه بود كه به مناسبت ميلاد امام رضا (ع) سكه های 2.5 ، 5 و 10 بهار آزادی طلا و نقره با طرح گنبد امام رضا (ع) با حضور رئیس جمهور رونمايی شد در حالی که هنوز از عرضه این نوع سکه ها در بازار خبری نیست.

به گزارش تابناک ، ابتدای شهریور ماه امسال همزمان با رونمایی از ایران چک 500 هزار ریالی جدید (مزین به طرح گنبد و گلدسته حرم آقا امام رضا (ع) در رو و تصویر سقاخانه در پشت آن) با حضور رئیس جمهور، از سکه رایج 5 هزار ریالی نقش طرح گنبد و گلدسته حرم حضرت امام رضا (ع) نقش بسته و آلیاژ این سکه از مس، نیکل و آلومینیوم، مدال های یادبود میلاد حضرت امام رضا (ع) در قطع 2.5 ، 5 و 10 بهار و همچنین ضرب سکه یک بهار ، 2.5 بهار و 5 بهار آزادی رونمایی شد.

در دو ماهی كه از این اتفاق می گذرد، اخبار متفاوتی در این باره نقل می شود. برخی ها می گویند که این نوع سکه ها هنوز ضرب نشده اند و فقط برای رونمایی رئیس جمهور ترتیب داده شده بودند.

این در حالی است که برخی منابع خبری دیگر می گویند سكه های 2.5 ، 5 و 10 بهار ضرب شده ولي هنوز خبري از عرضه آن به بازار نيست و تمامی ضرب شده ها در خزانه بانک مركزی نگاه داشته می شوند.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر، دليل اين امر را در فروش سكه های باقی مانده از قبل و سپس عرضه سكه های جدید می داند.

احمد وفادار در گفتگو با تابناک توضيح داد: ابتدای کار ضرب سكه های جديد به صورت آزمایشی در دستور كار قرار گرفت، بنابراین در گام نخست سکه های ضرب شده به ميزانی نبود كه به صورت فله وارد بازار شود اما نكته مهم آن است كه تبليغ چندانی هم روی عرضه سكه های جديد انجام نشد و در حد خبرهايی کوتاه در روز ميلاد امام رضا (ع) خلاصه شد.

به گفته وفادار، مقداری سکه بهار آزادی مانده در خزانه وجود دارد، لذا به نظر می رسد ابتدا بانك مركزي قصد دارد اين سکه ها به فروش رسد و سپس سکه های جدید را به بازار عرضه كند.

او با بيان اينكه هر يک از اين سکه ها يعنی انواع تمام بهار، نيم و ربع بهار همچنين سکه های 2.5 و 5 بهار مشتريان خاص خود را دارد تاکيد کرد: بازار سکه با ورود انواع جديد از سكه تحت تاثير قرار می گيرد، چرا كه هر يک از اين انواع، طيف تقاضاهای مخصوص به خود را دارد. اما ممكن است در بلند مدت مثلا بعد از يک سال بر تركيب تقاضا ها نيز اثر گذار باشد.

وفادار همچنين به موضوع ضرب سكه های نقره اشاره كرد و افزود: تاكنون ضرب سكه نقره مرسوم نبوده و اين نخستين بار است كه ضرب اين نوع سكه هم در دستور كار قرار مي گيرد كه احتمالا بازار مخصوص به خود را نيز پيدا خواهد كرد.

مدال های یادبود طلا و نقره در قطعات دو و نیم، پنج و ده بهار با عیار 900 در 1000 پیش بینی شده است. قطع دو و نیم بهار به وزن 20.34 گرم و قطر 30 میلیمتر ، قطع پنج بهار به وزن 40.68 گرم و قطر 40 میلیمتر، قطع ده بهار به وزن 81.36 گرم و قطر 50 میلیمتر است.

 

منبع: تابناک ، خبرگزاری مهر

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 2449
/14112015-آیا-سکه-های-طلا-و-نقره-امام-رضا--وارد-بازار-می-شوند.html
logo
سکه ها

آیا سکه های طلا و نقره امام رضا ، وارد بازار می شوند؟!

آیا سکه های طلا و نقره امام رضا ، وارد بازار می شوند؟!600400
ابتدای شهریور ماه بود كه به مناسبت ميلاد امام رضا (ع) سكه های 2.5 ، 5 و 10 بهار آزادی طلا و نقره با طرح...

دیدگاه ها

*****
نه ما که چیزی ندیدم شما دیدین مارو هم در جریان بزارید. ممنون

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.