لطفا منتظر بمانید...
تبلیغات

کشف محموله عتیقه و سکه های تاریخی در تهران

کشف محموله عتیقه و سکه های تاریخی در تهران

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط محموله اشیاء عتیقه و مقادیر ارزشمندی سکه مربوط به ادوار مختلف تاریخی در دو عملیات جداگانه خبر داد.

  به گزارش میراث فرهنگی، فرمانده یگان حفاظت استان تهران اظهار کرد: برابر اعلام، در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی در رابطه با فعالیت عده ای سودجو به قصد خرید و فروش اشیاء تاریخی فرهنگی، با توجه به حساسیت های موجود، موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت که در این راستا ضمن تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق، به محض تایید و احراز صحت خبر، ضمن هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم، در دو عملیات جداگانه با دستگیری متهمین، مقادیر متنابهی سکه و اشیاء تاریخی و بدل کشف و ضبط شد.

سرتیپ دوم پاسدار رحمت الهی تصریح کرد: در نخستین عملیات، ضمن دستگیری احدی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه، تعداد 1562 قطعه سکه از جنس طلا، نقره و مس کشف و ضبط شد که برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی تعداد 1454 قطعه سکه اصل و متعلق به دوره های تاریخی هخامنشیساسانی – سلوکی – اشکانی – دوران اسلامی – ایلخانی – صفویه و قاجار بوده و تعداد 108 قطعه سکه تقلبی است که به صورت ماهرانه ای ساخته و پرداخته شده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت در دومین عملیات، ضمن دستگیری یکی دیگر از عوامل قاچاق اشیاء عتیقه، موفق به کشف 216 قلم اشیاء شامل: سرنیزه- شمعدان – دشنه و ... شدند که برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، تعداد 40 قلم از اشیاء مکشوفه دارای اصالت تاریخی و متعلق به هزاره اول قبل از میلاد تا دوره ساسانی بوده و مابقی فاقد ارزش تاریخی است.

 

منبع: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

نویسنده
تاریخ ارسال
بازدید 4004
/26042016-کشف-محموله-عتیقه-و-سکه-های-تاریخی-در-تهران.html
logo
سکه ها

کشف محموله عتیقه و سکه های تاریخی در تهران

کشف محموله عتیقه و سکه های تاریخی در تهران550411
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط محموله اشیاء عتیقه و مقادیر...

دیدگاه ها

*****
خیر است انشاالله

ارسال جدید

روشی برای تشخیص کاربران انسانی از ماشین‌های خودکار.
اعداد در تصویر با صفحه کلید انگلیسی (EN) وارد شود

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید، نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مقاله یا مطلب بالا ارسال کنید.